Dag 8 Hammersfest

24 februari 2019 - Nuvsvåg, Noorwegen

Hammersfest

We gaan een flink eindje varen dus kunnen    Rustig ontbijten wat fijn is voor Jan, want die eet s morgens graag rustig zijn fruitje😂😂en Michel heeft geen zee benen dus zou het liefst vandaag per vliegtuig terug vliegen😜Miran is voorbereidingen aan het treffen voor het avontuur in Hammersfest wat gaan we er doen paraplu of spikes nodig? En ik sta inmiddels weer op de 7 achterop de boot waar onze Noorse excursie leider uitleg geeft over Hammersfest Waar we zo aanleggen. We hebben besloten het regent dus we gaan naar het reconstructie museum. Ik moet zeggen was erg interessant over Noorwegen en de tweede wereldoolog, maar ook allerlei gebruikte voorwerpen die vanaf 1994 zijn binnen gebracht en nu tentoon worden gesteld zoals typemachines, naaimachines jaren zestig meubels etc. Zie foto s nadat we ook nog even het ijsberen polar zijn binnen gerend voor 20 min en ik gelukkig net mijn selfie met de ijsbeer kon maken werden we al weer geacht om het schip op te klauteren en dat kost tijd want het hele bataljon bejaarden met rollators moet ook omhoog worden getakeld😂😂 het mooiste is ze zijn zo langzaam als dikke .....kruipen constant voor. Staan bibberend hun eten op te scheppen terwijl de helft ervan niet naar binnen kan worden geschoven  door de deining van het schip, maar goed we hebben respect ze doen het toch maar allemaal en velen zijn altijd in voor een praatje. Na de lunch zitten we de Mol te kijken op mijn telefoon 🤪en oM half vier gaan we het dek weer op om te genieten van de ondergaande zon en spotten we met onze Belgische vriend Pascal een zeearend hij heeft zijn verrekijker bij zich dus om de buurt turen we er door wat een prachtige vogel die vleugels zijn mega 2,5 meter totaal maar een foto wordt heel lastig niet genoeg inzoom capaciteit. Ik neem nog wat foto’s van de fjorden het verveeld nooit. inmiddels is het donker 16:52 dus ik maar even mijn blog voor vandaag hier neerzetten hopelijk vinden jullie het nog steeds keuk om te lezen🤗🤗groetjes uit Noorwegen