Dag 6 de Noordkaap

22 februari 2019 - Noordkaap, Noorwegen

Vandaag naar de Noordkaap het noordelijkste puntje van Europa om 11:15 legt ons schip aan in Honningsvåg en staat de bus klaar om vertrekken. We zijn allemaal goed voorbereid veel laagjes tegen de kou😂nou dat betekend thermo ondergoed, Fleece shirt ski sokken, ski pak en snowboots. Rugzak en fototoestel. Hup de bus in en rijden, maar ja als de buschauffeur met een t shirt en een zonnebril op aan de tocht gaat beginnen kan je er dondeR op opzeggen dat hij de kachel in de bus oo 25 heeft staan. Dus het Lijkt wel een sauna dus een striptease ia dan op zijn plaast😜🤣pffff muts af sjaal af jas uit fleecetrui uit en dan nog zweten🤣onderweg een gids die op mono tonen toon uitleg geeft over de omgeving en het busfeest is compleet. Gelukkig duurt dat maar 40 minuten anders had ik het overgenomen en een voorstelling gaan geven. Okay de noordkaap plateau we zijn aan gekomen en het weer werkt mee we hebben uitzicht. 307 meter boven zeespiegel en 2080 km van de Noordpool de naam noordkaap werd gegeven in 1553 door een engelse zeevaarder die opziek was naar  de doorgang naar Siberië. iedereen wil natuurlijk op de foto met de wereldbol op het plateau dus we hebben flink moeten vechten om een plekje te bemachtigen🙄🇦🇽Er is ook nog een museumhal waar we een panorama film hebben gekeken over de noordkaap mooi gemaakt en informatief. Meer tijd hadden we niet terug naar het schip anders moeten we erachteraan zwemmen😄ik heb weer wat foto s toegevoegd bij algemeen dus geniet er van en tot morgen of vandaag aangezien ik het vandaag een beetje laat heb gepost.🤗

1. Diana:
    22 februari 2019
    Weer een mooie verslag!! Tot morgen :)