Dag 5 Noorderlicht en husky sledetocht

21 februari 2019 - Tromsø, Noorwegen

16FEF27F-FDAD-45C7-89C4-32643A38711D

1:05 het Noorderlicht alarm gaat af in de vorm van een dame die bericht dat er noorderlicht activiteit is aan bakboord (pff laten we nou echt niet meer weten met onze slaperige koppen of dat links of rechts is) maar hup de dikke muts, wanten en jas liggen klaar dus aantrekken en naar het dek. We turen de lucht af naar groen licht nou ik heb het gespot, maar het had niet veel zin ik hoop toch echt een DezeR dagen het noorderlicht iets beter ze best doet om te overtuigen hoe mooi ze is.  Dus om 2:00 maar weer onze hut in.  De ochtend brengen we na het ontbijt door aan dek lekker zonnetje en weer geweldige uitzichten we varen onder de tromsobrua door 1012 meter lang die het eiland verbind met  het vasteland Tromsø is een eiland het Parijs van het Noorden. Na de lunch gaan we op pad voor de husky slede tocht. Eindelijk kan Jan zijn skipak aan want dat is nu wel echt nodig hoewel hij nog rustig denkt dat hij wel zonder handschoenen kan😂 we mogen eerst even luisteren naar een van de honden verzorgers. Hij meld dat het echt niet zielig is dat de husky s graag rennen omdat ze allemaal ADHD hebben dat ze graag hard werken en pas als ze gepensioneerd zijn wat rustiger worden en door de mensen van het team in huis worden genomen. We mogen de honden wat aandacht gaan geven nou dat heb ik geweten😂😂ik buig me naar voren bij een deugniet die ik wilde aaien geeft hij me een lik en gelijk daarna hapt hij in het bolletje van mijn muts en gaat ee met mijn muts van door😂😂300 honden en wie kies ik uit om te knuffelen precies degene die het meest oo mij lijkt. Na veel moeite heb ik Viking zover gekregen mijn muts niet op te eten en kon ik hem klef van zijn speeksel en nat van de sneeuw weer op doen🤣😱de tocht kon eindelijk beginnen. Prachtig en wat kunnen die beesten lopen. We hebben genoten van de honden de lieve verzorgers de omgeving de sneeuw zie foto s

Noorderlicht

1. Gerda van Otterloo:
    Tof zeg!
  2. Karin:
    Dat zou ik ook nog wel eens willen...en ik zou ze alle 300 willen knuffelen 😊
  3. Loes:
    21 februari 2019
    Ik hou echt niet van kou en sneeuw, maar het is wel heel mooi, zo met die honden, top hoor.
  4. Marleen.:
    Mooi zeg !!!
  5. Brigitte:
    Haha heerlijk die verhalen!😊
  6. Diana:
    22 februari 2019
    Wat super weer zeg! Zo mooi hoe jullie genieten en ons ook een beetje mee laten genieten :)
  7. Masja:
    22 februari 2019
    Wat een belevenis, de reis die jullie aan het maken zijn. Vooral de tocht met de honden lijkt mij speciaal
  8. Broertje:
    Goed bezig :-)

Hebben jullie ook die eekhoorn al gezien die altijd opzoek is naar zijn nootje :-D