Dag 4 over de poolcirkel naar Bodø

20 februari 2019 - Leinesfjord, Noorwegen

Michel gedoopt

okay 7:00 galmt de board microphone: 👍over 25 minuten zullen we de poolcirkel over gaan. Natuurlijk ik jump uit bed want dat moet worden mee gemaakt. Eindelijk de dikke ski kleding aan getrokken en op naar dek 7 ook onze reisgenoten staan al te klapwieken van de kou zo fijn zo n poolreis 😜maar zo als de Noren hier zeggen er bestaat geen slecht weer alleen slechte kleding😄champagne wordt open getrokken maar 10 euro per glaasje tja ze rijden hier niet voor niets allemaal in een Tesla😉 maar de zon komt op en het is prachtig dat uitzicht op de fjorden die hier bedekt zijn met een laagje sneeuw. We gaan uiteindelijk naar binnen en wat verbaasd ons we kunnen zomaar in de panorama lounge zitten. Meestal zit het hier vooral vol met de bejaarden die niet meer kunnen lopen of van het dek afwaaien of vergeten zijn dat ze een winterjas nodig hebben hier. Ze komen namelijk de hele dag niet van hun oude billen. 🙄 wij daar en tegen gaan na het ontbijt weer het dek op om een feestje te vieren namelijk de doop door de kaptein en zijn griezelige hulpje de trol van de poolcirkel🤣 echt waar zie foto s. Michel en velen andere worden in de kraag gevat en krijgen ijsklontjes in de nek gegooid brrrr zo koud maar goed het is hilarisch.

Passeren PoolcirkelUitzicht vanaf dek

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Loes:
    20 februari 2019
    Weer leuk geschreven, maar die kou he? Ja je moet er wat voor over hebben, mooi daar.